Ziekten

Allergoloog - Endocrinoloog

Penneveldstraat 1

Je kan terecht bij dokter Belkhouribchia voor onder andere:

- Algemeen nazicht: een preventieve medische check-up op jouw maat, klik hier voor meer info

- Allergie voor huisstofmijt, pollen (hooikoorts), dieren, voeding, bijen en wespen of geneesmiddelen. (Geen contactallergie zoals nikkel, haarverf, cosmetica, enz. Deze testen worden gedaan door de dermatoloog)

- Schildklier: te trage of te snelle schildklier; een te grote schildklier; schildklierkanker. Voor meer info zie schildklier-centrum.be

- Overgewicht of obesitas: hormonaal nazicht, aangepast dieet en eventueel medicamenteuze ondersteuning.

- Overbeharing (hirsutisme) of haaruitval bij vrouwen: hormonaal nazicht

- Wegblijven van de menstruatie (amenorrhoe): hormonaal nazicht

- Diabetes mellitus of suikerziekte: diagnose, oppuntstelling, behandeling en opvolging (zie ook diabeteskliniek)

- Hoge bloeddruk, ook wel arteriële hypertensie genoemd, heeft soms een onderliggende oorzaak, bijvoorbeeld een hormonaal probleem.

- Osteoporose of botontkalking: nazicht en behandeling om breuken te voorkomen

- Problemen met de bijnieren of hypofyse (ziekte van Addison, Cushing, acromegalie, enz.)

- Klachten door de menopauze (opvliegers, gejaagdheid en nervositeit, hoofdpijn, angst, depressie, enz.)

- Erectiestoornissen of mannen met een te laag testosterone: oppuntstelling en behandeling

- Te hoge cholesterol: behandeling en opvolging

- Te hoge bloeddruk ondanks medicatie: volledige oppuntstelling en behandeling