Allergie

Allergieën

Inhalatie allergie

Allergie voor huisstofmijt, gras- en boompollen (hooikoorts), katten, honden, andere dieren, schimmels, onkruid, enz. Een behandeling kan gestart worden onder vorm van medicatie. Voor sommige patiënten kan ook immunotherapie gegeven worden.

Insectengifallergie

Allergie voor bijengif of wespengif. Testen worden gedaan op de huid. Mensen die een zware allergische reactie gedaan hebben op een steek kunnen behandeld worden met immunotherapie.

Angioedeem

Medicatie allergie

Allergie voor bepaalde geneesmiddelen (ontstekingsremmers, bloeddrukverlagers, antibiotica, enz.) en contrastvloeistof.

Voedselallergie

Voedselallergie, bijvoorbeeld melk, pinda, noten, soja, vis, schaaldieren, enz.

Testen worden gedaan op de huid en in het bloed.

Urticaria

Angioedeem is een aandoening waarbij er zwellingen optreden van aangezicht, ledematen o andere lichaamsdelen. Dit kan ten gevolge van een genetische mutatie, bepaalde geneesmiddelen, andere onderliggende aandoeningen, enz.

Praktisch

Urticaria of netelroos is een huidaandoening waarbij er rode, verheven letsels op de huid verschijnen. Dit kan ten gevolge van een allergie, er zijn echter ook andere mogelijke oorzaken van urticaria.

Indien u zich wenst te laten testen voor een allergie dient u minstens 5 dagen op voorhand te stoppen met medicatie voor allergie (antihistaminica). Indien u niet zeker bent mag u een mailtje sturen naar secretariaat@drbelkhouribchia.be

Maak ook een lijstje met de zaken waarvoor u denkt allergisch te zijn. Indien u huidletsels of zwellingen hebt, neem dan een foto die u naar de raadpleging kunt meebrengen.

Breng uw identiteitskaart mee en een lijstje met de medicatie die u gewoonlijk neemt.

Afspraak

Om een afspraak te maken kunt u bellen naar 0485/895.433

of u kunt online een afspraak maken door hier te klikken